Află!

Acasă » Ghidul antreprenorului » Află! » Care sunt responsabilităţile faţă de angajaţi?

Care sunt responsabilitatile fata de angajati?

Antreprenorul trebuie să fie conştient că orice angajat va lucra la capacitatea maximă dacă îi va fi asigurat confortul psihologic necsar pentru a veni cu plăcere la servici, dacă va simţi că i se oferă într-adevăr posibilitatea de a creşte (că perspectivele promise sunt reale), dacă va putea beneficia atât de motivarea financiară cât şi morală. Altfel spus, dacă aşteptările nu-i vor fi înşelate. Nu este suficient să cerem de la lucrătorii noştri, trebuie să şi dăm.

Tipuri de responsabilităţi

a). Organizaţionale

  • Crearea şi menţinerea unei atmosfere pozitive în cadrul organizaţiei
  • Punerea în valoare a fiecărui angajat, fără disciminări la nivel de echipă
  • Asigurarea unei depline concordanţe între capacităţile angajatului şi sarcinile reapartizate
  • Prevenirea blocajelor de comunicare ce ar putea apare în cadrul echipei
  • Soluţionarea rapidă şi echitabilă a conflictelor

b). Financiare

  • Respectarea obligaţiilor contractuale privind mărimea remunerării
  • Efectuarea la termenul convenit a plăţilor salariale

c). Morale

  • Neînşelarea aşteptărilor angajatului
  • Întreţinerea încrederii în forţele lui proprii (dar fără a încuraja supraaprecierea)
  • Crearea condiţiilor necesare pentru dezvoltarea continuă a acestuia
  • Explicarea clară a nemulţumirilor, fără „mocniri” care nu fac decât să „încarce” atmosfera şi să-i streseze pe cei din jur.

Motivarea lucrătorilor

Există două tipuri de motivare: pozitivă şi negativă. Cea pozitivă se concretizează în stimulente materiale şi morale.

Motivare materială Motivare morală
  • Salarizarea lunara în baza calificarii si rezultatelor
  • Evidentierea complexitatii posturilor si calitatilor profesionale ale ocupantilor lor
  • Al 13 –lea salariu
  • Cursuri de perfectionare, cu obtinerea de diplome si gradatii
  • Recompensarea suplimentara a angajatilor performanti daca firma, în ansamblu, are rezultate notabile
  • Primirea unor sarcini care implica un mare grad de încredere din partea conducerii
  • Prime cu ocazia unor sarbatori
  • Oportunitati de avansare pe scara ierarhica
  • Bilete de odihna la pret redus
  • Climat de siguranta la nivel organizational

Motivarea negativă, poate părea, la prima vedere, mai degrabă o demotivare. Depinde însă, de abilitatea antreprenorului / managerului ca sancţiunea, de exemplu (mai mult sau mai puţin drastică în funcţie de amploarea greşelii), să devină o trambulină pentru un salt pozitiv. (Desigur, dacă se face apel, în mod diplomatic, la principiile de responsabilitate şi exemplaritate care ar trebui să existe în cadrul echipei).

Biblioteca Antreprenorului Următoarea pagină >>

 

Adreseaza o intrebare
Ratele de schimb 23.10.2015
Cod Rata MDL
EUR 1 22.5201
USD 1 19.9037
RUB 1 0.3178
RON 1 5.0843
UAH 1 0.9068
Newsletter

Aici te poţi abona la NEWSLETTER pentru a primi prin e-mail noutăţile ce apar pe Portal.

Chestionar
Agenda locală

Meteo 25.05.2017
  • Chişinău

    9°C

    vînt ; 2m/s
  • Bălţi

    11°C

    vînt ; 4m/s
  • Tiraspol

    8°C

    vînt ; 3m/s