Reorganizează!

Acasă » Ghidul antreprenorului » Reorganizează! » Fă un audit de marketing!

Fa un audit de marketing!

Termenul „audit” este foarte des întâlnit în mediul autohton, în sfera serviciilor financiar-contabile. Mai puţin însă în domeniul marketingului. Este însă o etapă foarte importantă, ale cărei rezultate investigative servesc drept bază pentru dezvoltarea afacerii.

Ce este auditul de marketing?

Reprezintă un ansamblu de operaţiuni menit să evalueze rentabilitatea acţiunilor de marketing întreprinse într-o anumită perioadă de timp de către întreprinderea supusă auditării, modul cum au fost utilizarte resursele, eficienţa strategiilor, tacticilor şi a instrumentelor folosite pentru atingerea obiectivelor, să identifice punctele tari şi punctele slabe, în vederea alcătuirii unor planuri ulterioare de dezvoltare.

Auditul intern presupune contractarea unei înstituţii specializate independente, căreia i se va oferi acces deplin la toată documentaţia întreprinderii – în baza unei unor clauze contractuale de confidenţialitate. Ca şi avocatul, sau doctorul, pentru a face o analiză detaliată, a diagnostica exact şi a putea propune soluţii opime, auditorul are nevoie de încredere deplină, respectiv, de sinceritate şi bună credinţă. Rezultatele auditului, combinate cu cele care vizează evaluarea mediului extern, vor putea contribui la elaborarea unui plan de marketing ce se va include, ulterior, în noul business-plan al întreprinderii.

Reţineţi! Auditul de marketing nu este numai pentru întreprinderile mari!. Dacă vrei să progresezi şi să atingi standarde înalte de calitate, trebuie să faci apel la acele intrumente care îţi pot facilita creşterea şi garanta eficienţa afacerii!

Etapele auditului

Paşi Acţiuni

1.

Listarea documentaţiei necesare auditării, care se solicită Beneficiarului

2.

Listarea membrilor personalului care vor fi intervievaţi

3.

Elaborarea  ghidurilor de interviu

4.

Analiza activităţii de marketing în general şi a axelor strategice adoptate până la auditare, în particular

  • Auditarea produselor, cu efectuarea “barometrului de produs”
  • Analiza politicii de preţ
  • Analiza distribuţiei numerice şi a distribuţiei valorice
  • Evaluarea punctelor tari şi slabe ale canalelor
  • Analiza activităţilor promoţionale
  • Analiza vânzărilor cu efectuarea “Barometrului de clientelă”
  • Analiza portofoliului de activităţi

5.

Evaluarea în dinamică a realizărilor personalului de marketing  implicat şi a raporturilor cu celelalte subdiviziuni ale întreprinderii – cu identificarea surselor de conflict

6.

Analiza relaţiilor:


Întreprindere-furnizori                |        cu estimarea gradului de fidelizare
Întreprindere – dealeri                
Întreprindere – clientelă            

______________________________

Întreprindere – concurenţi

Identificarea blocajelor de comunicare

7.

Elaborarea raportului de audit

Biblioteca Antreprenorului Următoarea pagină >>

 

Adreseaza o intrebare
Ratele de schimb 23.10.2015
Cod Rata MDL
EUR 1 22.5201
USD 1 19.9037
RUB 1 0.3178
RON 1 5.0843
UAH 1 0.9068
Newsletter

Aici te poţi abona la NEWSLETTER pentru a primi prin e-mail noutăţile ce apar pe Portal.

Chestionar
Agenda locală

Meteo 25.05.2017
  • Chişinău

    9°C

    vînt ; 2m/s
  • Bălţi

    11°C

    vînt ; 4m/s
  • Tiraspol

    8°C

    vînt ; 3m/s