Află!

Acasă » Ghidul antreprenorului » Află! » Cum să comunici?

Cum sa comunici?

Ca să fii înţeles şi să înţelegi, trebuie să poţi comunica eficient. Oriunde ai fi, la birou, la masa de negocieri sau printre clienţii tăi, e important să ştii CE ai de spus, dar şi mai important este CUM o faci. Pentru a putea construi un dialog eficient, pentru a te face înţeles chiar şi prin tăceri, nu numai prin cuvinte, trebuie să porneşti de la câteva repere teoretice de bază, pe care să le poţi folosi apoi, în practica de zi cu zi. Aşadar, ce este comunicarea?

Prin comunicare se subînţelege, pe de o parte, schimbul propriuzis de mesaje, iar pe de alta, activitatea individuală şi colectivă referitoare la ansamblul de emisie-recepţie a unor date, fapte sau idei.

Mai tehnic spus, este:

O acţiune ce constă din emiterea unui semnal, de către o sursă X şi transmiterea lui printr-un canal, către un destinatar. Sunt implicate elemente verbale, nonverbale, paralingvistice şi socio-culturale.

Codul este „cheia” comunicării. Dacă mesajul nu s-a alcătuit corect, dacă nu s-a ţinut cont de cerinţele şi nivelul de înţelegere al celui căruia ne adresăm şi de factorii care pot perturba, la un moment dat emisia, interpretarea a ceea ce am vrut să spunem, va fi deformată parţial sau total.

Mesajul reprezintă ceea ce vrem să spunem. La alcătuirea lui contribuie mai multe tipuri de limbaje, respectiv:

Limbajul verbal – este format din cuvinte scrise şi cuvinte rostite

Paralimbajul – vine în completarea limbajului verbal rostit şi este reprezentat de timbrul vocii, elemente de tonalitate, intensitatea si viteza cuvintelor, de dicţie.

Limbajul nonverbal – se materializează prin gesturi, mimică, priviri, elemente grafice, distanţe, vestimentaţie, tăceri.

În alcătuirea mesajului, implicit alegerea codului, antreprenorul trebuie să ţină cont şi  de cadrul comunicării. De locul unde va avea loc dialogul. Pentru că într-un fel va face formulările pentru mediul intern al întreprinderii şi în alt fel, pentru cel extern. Prin urmare, a comunica eficient înseamnă nu numai a avea abilităţi native, ci şi a şti cum să te adaptezi, cum să te exprimi într-un anumit timp şi într-un anumit loc, pe înţelesul tuturor.

Comunicarea managerială
Cum să prezinţi marfa la locul de vânzare

Cum să fii abil în negociere şi să eviţi conflictele

Biblioteca Antreprenorului Următoarea pagină >>

 

Adreseaza o intrebare
Ratele de schimb 23.10.2015
Cod Rata MDL
EUR 1 22.5201
USD 1 19.9037
RUB 1 0.3178
RON 1 5.0843
UAH 1 0.9068
Newsletter

Aici te poţi abona la NEWSLETTER pentru a primi prin e-mail noutăţile ce apar pe Portal.

Chestionar
Agenda locală

Meteo 25.05.2017
  • Chişinău

    9°C

    vînt ; 2m/s
  • Bălţi

    11°C

    vînt ; 4m/s
  • Tiraspol

    8°C

    vînt ; 3m/s