Crowdfunding

Platformele de crowdfunding sunt o sursă utilizată constant pentru colectarea de fonduri de către companii și echipe pentru lansarea și dezvoltarea de noi start-up-uri, noi produse, sprijină material sau financiar proiecte sociale și economice.
De obicei se procedează astfel: antreprenorul își înscrie proiectul (produsul sau serviciul) pe o platformă online acreditată, iar persoanele (fizice sau juridice) care doresc să contribuie pentru a pune în practică proiectul pot contribui financiar.

Diferența dintre crowdfunding și colectarea de fonduri este aceea că, în cazul crowdfunding nu avem de-a face cu donații, ci cu o metodologie de tip recompensă. Cu alte cuvinte, oamenii finanțează proiectele care le vor oferi chiar lor beneficii.
Crowdfunding este exercițiul de a finanța un proiect prin contribuțiile unui număr mare de persoane, realizat în cele mai multe cazuri prin intermediul unei platforme online. Printre cele mai utilizate platforme se numără Kickstarter.com, indiegogo.com sau we-are-here.
Nu e suficient să lansați campania, ea trebuie să fie convingătoare și e necesar să fie popularizată pentru a ajunge la oameni.

Trebuie să găsiți în permanență căi prin care să aduceți în atenția unui public cât mai larg campania de crowdfunding.
Fie că o faceți prin postări sponsorizate pe facebook, bloguri care scriu despre campanie, fie că vorbiți despre aceasta în emisiuni radio sau tv. Pentru promovarea campaniei e nevoie de fotografii, grafică, imagini video prin care să le povestiți oamenilor despre ce veți face și să argumentați cât de tare e proiectul vostru.

Pachetele de recompense trebuie alese astfel încât să fie tentante pentru oameni care încă nu te cunosc.
Nu miza pe faptul că toată lumea știe ce este o campanie de crowdfunding sau că au încredere să dea banii în avans pe ceva, până la urmă, ipotetic. Sunt mulți care nu au o părere bună despre astfel de inițiative. Respectați-le opinia și mergeți mai departe.
Asigurați-vă că prezentați proiectul în așa fel încât să convingeți oameni care nu vă cunosc ca acesta este viabil – de aceea se numește crowdfunding, adică trebuie să atrageți cât mai mulți oameni.

O campanie de crowdfunding este un exercițiu de imagine și credibilitate.
Să organizați o campanie de crowdfunding pentru lansarea uneu afaceri e în limitele legii, iar mai multe detalii puteți afla de aici.

http://lex.justice.md/md/366638/