Arta fotografică l-a îndrăgostit și l-a motivat să-și dezvolte talentul, creând o afacere dedicată industriei fotografice. Succesul antreprenorului Alexandru Palanciuc nu s-a lăsat mult așteptat, astfel încât, la scurt timp, a deschis și o tipografie pentru ca să le ofere clienților săi o mai vastă alegere de servicii și să le economisească timpul.


Alexandru a fost primul fotograf din Ștefan Vodă care filma în calitate FullHD și 4K. Pe lângă acest lucru, un alt know-how pentru piața locală a fost și ajustarea calității fețelor în video, un serviciu foarte rar întâlnit.


Când și cum ați înțeles că arta fotografică e ceea ce simți și că ar putea crește într-o afacere?


Am început să lucrez în calitate de fotograf pentru mai multe studiouri, încă din 2008.

Treptat am început să atrag clienții noi, fiind chemat să imortalizez cele mai frumoase momente la cele mai importante sărbători de familie. În momentul în care am realizat că am mai mult de 50 de nunți pe an, m-am gândit că trebuie să mă extind, astfel mi-am deschis propria afacere.

Din 2012 am jur de 100-150 de nunți pe an.


Cum reușiți să faceți față unui număr destul de mare de clienți?


Pentru a deservi atât de multe nunți am creat și locuri de muncă adiționale. Suntem 10 fotografi  și 3 angajați care se ocupă zilnic de prelucrarea fotografiilor. Atunci când angajez pe cineva îi achit și instruirea la un studiou fotografic pentru că nu-mi doresc să ajung în situația în care clienții mei să fie dezamăgiți de calitate. Angajații mei trebuie să satisfacă așteptările chiar și ai celui mai complicat client.


Știu că ați mai deschis și o tipografie în cadrul companiei. Care a fost motivația?


Am deschis tipografia ca a doua ramură a afacerii mele, pentru a oferi clienților comoditatea de a-și imprima pozele. Tipografia oferă un serviciu de susținere. Cine comandă serviciile noastre foto/video, beneficiază de serviciile tipografiei la prețul de cost.


Ce v-a motivat să construiți o afacere în cadrul incubatorului?


Fiind la început de drum căutăm un spațiu de chirie la un preț cât se poate de avantajos.

De asemenea, am fost atras de numeroase activități care se desfășoară aici, dar și de programele ODIMM, care sunt promovate, cum ar fi programul PARE 1+1”.

Tot aici mi-am făcut și studiile de contabilitate, care mi-au prins foarte bine.


Cum vă promovați serviciile?


Optez pentru promovarea online și pentru recomandări. Am deschis site-ul oficial al companiei www.nuntadeaur.md, unde clienții pot vedea lucrările noastre. În domeniul nostru, cel mai bine funcționează recomandarea clienților precedenți.


Care ar fi sfatul pentru cei care urmează să-și dezvolte o afacere în cadrul acestui incubator?


Încercați să activați după specialitate. Revizuiți-vă cunoștințele pentru a înțelege în ce domeniu puteți să faceți minuni. Succes!