Entuziasmul și dorința de a deveni designer vestimentar nu au părăsit-o pe Tatiana Vetrilă niciodată. Chiar dacă o avut câteva joburi în alte domenii, Tatiana a rămas fidelă croitoriei și, într-un final, a reușit să fondeze propria afacere. Atelierul de croitorie din Rezina a devenit o casă de modă în rândul localnicilor, care abia așteaptă ca Tatiana să-i bucure cu ceva inedit. Aceștia formând cozi chiar cu câteva luni înainte de marele lor eveniment.


Cum ați ajuns în lumea asta a frumosului?


De mică eram convinsă că vreau să fac oamenii să arate mereu bine și gândul acesta nu mă lasă. Așa că am devenit studenta Colegiului Tehnologic din Chișinău. La Rezina m-a adus dragostea. În incubator am ajuns datorită bunicii mele care m-a sunat și mi-a spus despre oportunități de care beneficiază rezidenții aici și am zis că trebuie să aplic. Uite astfel noi am reușit să devenim rezidenții incubatorului și atunci când zic de noi, îl am în vedere și pe soțul meu, care împarte cu mine acest oficiu. Eu sunt responsabilă de croitorie, el de calculatoare. Am avut parte de o susținere foarte mare din partea Consiliului Raional, a Incubatorului și din partea ODIMM-ului. Datorită lor nu am știut ce înseamnă bariere.


Dvs ați stat o bună perioadă de timp în Chișinău și deja aveați clienți fideli. A constituit o barieră faptul că v-ați mutat în Rezina? Ați pierdut din clienți?


Nu. Clienții mei fideli au rămas. Comunic prin skype cu ei. Plus la asta, sunt foarte des în Chișinău. M-am străduit ca ei să nu simtă atât de mult lipsa mea.


Dar cum ați făcut față primilor clienți? Pentru că există o perioadă când devii mai cunoscut și clienții apar mulți și continuu.


A fost greu și asta pentru că există frica. E una să coși acasă și cu totul altceva e să coși pentru o comunitate, mai ales când deja ai nume. Am clienți de toate categoriile. Mulți vin și se arată foarte neîncrezători că voi reuși să le modific ori coase haina dorită, mă testează, dar ulterior devin clienții mei fideli. Mă bucur să am astfel de clienți care mă scot din zona mea de confort și mă motivează să evoluez.


Cum ați reușit să reeducați consumatorul, care a fost obișnuit mulți ani să procure haine, dar să nu le coase personalizat?


Foarte simplu a fost, pentru că în piață găsim peste tot aceleași modele, iar oamenii doresc să arate deosebit și frumos. Plus la asta, există foarte mulți clienți, care cumpără haine din piață și ulterior vin plini de disperare la noi, rugându-ne să le salvăm haina, pe care au dat bani.

Clientul trebuie să-i oferi calitate și doar atunci poți deveni apreciat și solicitat.


Cum promovați afacerea și ce tehnici de fidelizare a clienților utilizați?


Am împărțit pliante prin piață, am lipit avize pe la casele oamenilor și chiar seara deja aveam primele sunete și comenzi. Dar evident că cea mai bună promovare o reprezintă recomandările clienților.

Îmi fidelizez clienții prin atitudine. Oricare client beneficiază în atelierul meu de bună dispoziție, de o ceașcă de ceai ori cafea, de atitudinea personalizată. În aceasta constă secretul colaborării longevive. Tu îi oferi omului nu doar haina așteptată, dar și dispoziția dorită, îi creezi sărbătoare în monotonia cotidiană.


Cum vedeți evoluția a tot ceea ce faci? Unde se află acel aisberg?


După ce am participat anul acesta la expoziția Fabricat în Moldova” și m-am întors cu practic toată colecția vândută, am decis că trebuie să schimb strategia și să-mi cresc numele. Îmi doresc numele meu să devină brand cunoscut și apreciat de consumatori. De asemenea, îmi doresc o mică fabrică, cu cel puțin 10 mașini de cusut unde să-mi creez modelele unicale.