ELABORAREA BRANDULUI

Un brand este un nume , semn sau simbol folosit pentru identificarea produselor sau serviciilor unui productor și utilizate pentru a-l diferenția de competiție. Brandul este cartea de vizită a fiecărei întreprinderi sau firme.

De obicei logo-ul companiei este memorabil și atractiv pentru consumatori. El este însoțit adesea un mesaj, slogan și produsul pe care compania îl oferă. Un brand reușit generează o creștere a vânzărilor nu doar a unui produs, ci și a altor produse comercializate de aceeași companie, oferă încredere consumatorului, care va fi tentat să încerce și alte produse ale aceleași mărci. În majoritatea cazurilor brandul este elaborat de către agențiile de profil. Angajaţii acestora concep stilul, sloganul publicitar, numele ș.a.



Brandul personal poate fi comparat cu dezvoltarea unei afaceri - cu cât investești mai mult cu atât profitul este mai mare.


Este bine ca întrepreprinzătorul să opteze pentru crearea mărcii personale (brandului) în special când apar astfel de întrebări:



1) Din ce motiv concurenții mei obțin mai mult profit din afaceri?


2) De ce mă limitez la doar câțiva clienți când sunt gata şi pot oferi produse sau servicii unui număr mai mare de consumatori?


3) De ce nu-mi ating obiectivele stabilite la capitolul venituri?



Brandingul personal este cheia de a schimba o astfel de situație și reprezintă un instrument puternic care vă va ajuta să construiţi o afacere prosperă.


Un brand personal bine gândit, dar realizat cu un buget mai mic, oricum poate schimba lucrurile din temelie atunci când e vorba de afaceri mici – lăptării, florărării. Impactul va fi urmatorul.


1) Vânzări mai multe și evident profit mai mare,


2) Veți deveni mai credibil în fața consumatorilor, dar și a concurenților,


3)Afacerea dumneavoastră ar putea crește cu pași rapizi.



Organul competent împuternicit să înregistreze mărcile pe teritoriul Republicii Moldova este Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a Republicii Moldova (AGEPI). www.agepi.md


Cum înregistrezi o marcă?

Antreprenprul va prezenta la AGEPI o cerere de înregistrare a mărcii. Cererea poate fi depusă direct la AGEPI sau poate fi expediată prin intermediul poștei electronice sau a fax-ului.

Mai multe date despre completarea cererii puteți găsi aici : AICI.

Orice persoană fizică sau juridică este în drept să depună cerere de înregistrare a mărcilor atît pe teritoriul Republicii Moldova, cît şi în străinătate.


Titularul mărcii înregistrate are dreptul exclusiv de a dispune de marcă, de a o utiliza şi de a interzice folosirea ei neautorizată.


În Europa se bucură de succes produsele cu identitate geografică protejată. Acesta de fapt tot este un brand. Şi în Moldova astăzi sunt încurajate astfel de practici (iată câteva exemple cum ar suna denumirea unor astfel de produse: „Dulceață de la Slobozia –Cremene” sau „Lapte de la Sociteni”.)

În prezent, Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) rambursează întreprinzătorilor costurile ce ţin de înregistrarea unor astfel de produse. Mai multe detalii AICI:


http://lex.justice.md/index.php?action=view&view=doc&lang=1&id=353942

http://lex.justice.md/index.php?action=view&view=doc&lang=1&id=325037

http://lex.justice.md/index.php?action=view&view=doc&lang=1&id=328048

http://lex.justice.md/index.php?action=view&view=doc&lang=1&id=332073

http://lex.justice.md/index.php?action=view&view=doc&lang=1&id=335239