RECRUTAREA ANGAJAȚILOR

Pentru ca Întreprinderea Dumneavoastră să funcționeze eficient este necesar să angajezi personal calificat , disciplinat și cu dorința de a munci. La început de afacere ar fi bine să analizezi minuțios și să calculezi de câte persoane vei avea nevoie pentru a începe lucrul. Este indicat să vă planificați și următoarele acțiuni :

1) Recrutarea,
2) Selectarea (în cadrul interviului),
3) Angajarea,
4) Instruirea,
5) Motivarea,
6) Controlul,
7) Evaluarea ;

La început de afacere trebuie să economisești la maxim, de aceea din start va trebui să înveți să fii chiar tu administrator, manager pe oficiu, marketing și vânzări, contabil, curier, etc. Ulterior acest fapt îți va da posibilitatea de a elabora descrierea postului și vei ști cu siguranță, care sunt atribuțiile și sarcinile postului vacant.
Dacă însă nu ești capabil să-ți asumi toate aceste responsabilități ai putea să angajezi un contabil, un manager vânzări sau un asistent personal, care să te ajute în activitățile care le vei desfășura. In acest caz contabilul poți să-l plătești după orele lucrate, iar managerul pe vânzări poți să-l remunerezi în baza de comision din contractele încheiate pentru firma sau compania Dumneavoastră.
Angajarea personalului trebuie să se facă în raport cu:

)1)Volumul de lucru,
2)Complexitatea sarcinilor,
3)Veniturile întreprinderii;

Scopul tău este să formezi o echipă puternică, cu calități personale și profesionale bune. Străduie-te să nu angajezi rude, prieteni, cunoscuți doar pentru că aceștia sunt în căutarea unui loc de muncă și ai vrea sa-i ajuți.

Planificarea personalului trebuie să fie strategică și corelată cu previziunile Dumneavoastra financiare.
Iar acum ne vom referi la fiecare pas în parte înainte de angajarea pesonalului. Recrutarea ați putea-o face plasând publicitate, apelând la recomandărille cunoscuților.
Alte metode sunt de a merge la instituțiile superioare de învățămînt sau la scolile profesionale, ai putea apela la Agenții de headhuting sau la oficiile forței de muncă, ș.a. ( Dar atenție - majoritatea Agențiilor specializate percep taxe pentru astfel de servicii).
Pentru selectarea personalului este necesar să se organizeze și interviuri, care uneori pot avea chiar 2, 3 etape.

Sfaturi pentru momentul interviurilor:

1) Lăsați intervievatul să vorbească mai mult;
2) Analizează părțile tari și slabe ale candidatului, cariera anterioară;
3) Nu pune întrebări care să sugereze răspunsul;
4) Fii amabil și ascultă atent prezentarea personală a candidatului;
5) Dă o sarcină mica potențialului angajat pentru a vedea cum se descurcă;
6) Nu da feedback în timpul interviului;

După interviu nu te grăbi să iei decizii, analizează obiectiv informația acumulată și selectează persoana, care corespunde cel mai bine descrierii postului.