Creează-ți propria afacere


Pentru a-ți deschide propria afacere e nevoie de asumarea unor riscuri și de acțiuni în direcția respectivă. Multora le este frică de schimbări și provocări, preferând stabilitatea. Alții, însă sunt mereu într-o competiție cu sine, dorind să-și schimbe radical viața, fiind conștienți într-o măsură mai mare sau mai mică că vor avea foarte mult de muncit.


De ce vreau să-mi deschid propria afacere? Este prima întrebare pe care trebuie să și-o pună fiecare antreprenor. Mai mulți specialiști în domeniu susțin că prin analiza motivelor ce stau la baza creării unei întreprinderi, e posibil în cele mai multe cazuri de previzionat viitorul afacerii respective. Spre exemplu, atunci când o persoană tinde spre independența financiară, dezvoltare personală, auto-realizare, și are dorința fermă de a ajuta oamenii din jur prin intermediul afacerii sale, șansele de reușită vor fi mai mari. De ce? Pentru că factorii de motivare se combină cu factorii de impunere și creează o energie dublă și o dorință de succes mult mai mare decât în cazul acelor antreprenori care nu au alte scopuri decât pur și simplu de a câștiga bani.


Cum crezi, ce succes poate avea un antreprenor care a hotărât să-și deschidă propria afacere doar din simplul motiv că nu mai vrea să aibă șefi ori un prieten l-a convins, oferindu-i multe argumente, precum că fiecare om ar trebui să dețină o afacere personală, în caz contrar el nu este împlinit personal, nu are suficienți bani pentru a-și satisface necesitățile și tot așa mai departe? Înainte de a lua această decizie, analizează-ți gândurile și evaluează-te. Gândește-te bine dacă într-adevăr ai nevoie să inițiezi o afacere sau nu.


Pentru ce vreau să-mi deschid propria afacere? Este o întrebare nu mai puțin importantă la care va trebui să-ți răspunzi. Dacă acest lucru se întâmplă doar pentru că îți veni o idee, atunci nu e destul. Trebuie să ai obiective clar trasate, să ai anumite calități și aptitudini profesionale, să ai o minte analitică, să știi a face calcule raționale, să studiezi piața, să-ți cunoști concurenții, să știi totul despre cum se obține și mai important, optimizează produsul/serviciul pe care îl oferi.


Potrivit unor sondaje, circa o treime din antreprenori, deschid o afacere personală având deja o experiență în acest domeniu. Altă parte din antreprenorii începători (circa 7-10%) au la baza lansării întreprinderii o idee de afaceri concepută de ei, 4% copiază ideile altor antreprenori, pe când 6% deschid o afacere pornind de la un hobby personal. De asemenea, circa 4% dintre antreprenori aleg să-și desfășoare o activitate în domeniul în care găsesc o nișă liberă pe piață.


Sunt o serie de întrebări la care trebuie să găsești răspuns atunci când te-ai decis să-ți deschizi propria afacere:


  • Cine este utilizatorul  produselor/serviciilor mele?

  • Cine este clientul pentru produsele/serviciile mele?

  • Care este amplasamentul adecvat pentru afacerea  mea?

  • Ce preţ este dispus să plătească consumatorul?

  • Cum ajung produsele mele la client?

  • Care sunt perspectivele pieţei pe termen scurt şi lung?

  • Cum pot să-mi extind gama de produse/servicii?

  • Cine sunt concurenţii mei şi care sunt punctele lor tari şi slabe?

  • Care este conceptul meu de marketing prin care îmi conduc firma?

  • Care este necesarul meu de capital?

  • Care este forma juridică cea mai potrivită pentru firma mea?


La aceste și multe alte întrebări, te vom ajuta să găsești răspunsul în prezentul ghid on-line.