Sursele tale de date

Pentru un antreprenor piața este momentul adevărului. Sunt câteva întrebări cruciale la care trebuie să găsești răspunsuri și nu din propriile tale supoziții, ci din date concrete și surse oficiale:

  • Este piata suficient de mare si accesibilă pentru o nouă afacere? Este acum momentul oportun de a lansa afacerea?
  • În ce areal geografic ar trebui lansata afacerea?
  • Ce fel de produse/servicii ar fi indicat sa constituie gama de lansare? La ce preturi ar trebui poziționate acestea? Cu ce se vor diferenția produsele/serviciile față de cele ale concurenței? Pe ce canale de distribuție ar trebui lansate produsele?
  • Care sunt oportunitățile nefructificate încă de concurența pe piața vizată?
Puțini antreprenori își permit să aloce bugete semnificative de la început pentru cercetări de piață. Când ești la faza incipientă și nu iți poți permite ajutorul unui specialist, poți face singur o documentare bazată pe sursele publice de informații, pe care le găsești pe paginile web de mai jos:

Ministerul Economiei

Biroul Național de Statistică

Camera de Comerț și Industrie

Academia de Științe

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare

Institutul Național de Cercetări Economice

Agenția Relații Funciare și Cadastru

Centrul Analitic Independent Expert-Grup

Institutul pentru Dezvoltare și Inițiative Sociale ”Viitorul”

Magenta Consulting

Barometrul de afaceri

De asemenea poți cere consultanța unui specialist. Pe pagina Organizației pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii vei găsi o listă completă a tuturor prestatorilor de servicii în ceea ce privește dezvoltarea afacerii. Îi poți selecta în funcție de domeniul de activitate sau localitate. Vezi aici.