ALEGEREA AMPLASĂRII PENTRU VIITOAREA AFACERE

Sunt câteva aspecte la care trebuie să atragi atenția atunci când cauți spațiul pentru afacerea ta. Dacă viitorul întreprinzător vrea cu adevărat ca afacerea lui să genereze profit trebuie să aleagă cu rigurozitate amplasarea viitoarei întreprinderi.
La alegerea amplasamentului pentru un magazin este necesar de ținut cont de următoarele aspecte:

1) Starea demografică și economică a zonei,
2) Venitul mediu al unei familii,
3) Varsta cumpăratorilor,
4) Prețurile pentru arendarea spațiilor comerciale și locative comparativ cu alte sectoare,
5) Sunt și alte magazine în prejamă, care oferă astfel de produse?

În continuare vom prezenta criteriile și cerințele de amplasre după tipurile de afaceri:

- Un comerciant cu amănuntul se va găndi la un loc care are mai mare accesibilitate către clienții care dorește să-i deservească.
- Comercianții cu ridicata vor considera mai importante costurile de transport și cele de depozitare și apoi acccesibilitatea clienților.
-Producătorii se gândesc mai întâi la posibilitățile de extindere , accesul la căile de transport feroviare și rutiere și depozitarea reziduurilor.
-O firmă prestatoare de servicii se va gândi în special la accesibilitatea clienților și costul chiriei.

ALEGEREA PLASAMENTULUI UNUI MAGAZIN

De reținut - un magazin poate prospera în cazul unui amplasament favorabil. Înainte de a porni afacerea trebuie să analizați următoarele aspecte:

-Numărul și structura populației și puterea de cumpărare a acesteia;
-Frecvența procurării anumitor produse;
-Intensitatea traficului pietonal; -Prezența altor concurenți în sectorul dat;
-Numarul locului de parcări;
-Dacă veți arenda un local stabiliți și verificați din start cerințele prorietarului;
-Accesibilitatea pentru clienți;
-Imaginea localului.

ALEGEREA LOCALULUI AFACERII ÎN DOMENIUL PRESTĂRII SERVICIILOR

În cazul dacă doriți să aveți un atelier care repară spre exemplu electrocasnice la domciliu nu este atât de important amplasamentul, deoarece clienții în acest caz foarte rar vor veni la Dumneavoastră. Aici este important ca angajații Dumnevoastra să meargă la client.
În cazul în care ați hotărât să deschideți un atelier de reparație a hainelor , o frizerie, curățătorie chimică este important ca acestea să se afle în apropierea viitorilor clienți. Amplasarea departe de consumatori îi poate determina pe consumatori să apeleze la ateliere, frizerii unde e mai simplu de ajuns, care se află de multe ori în apropierea stațiilor de autobuz, troleibuz.
De asemenea trebuie luați în calcul și alți parametri :
1) Există un număr suficient de locuri de parcare ?
2) Dacă va fi neceasr veți putea în acest loc să vă extindeți afacerea?
3) Cât de ușor clienții vă pot găsi afacerea?
4) Care vor fi cheltuielile pentru promovarea amplasamentului respectiv?

ALEGEREA AMPLASAMENTULUI PENTRU O ÎNTREPRINDERE PRODUCĂTOARE

În acest caz trebuie să vă gandiți și la perspectiva, că în viitor va trebui să vă extindeți și dacă acest lucru nu va fi posibil, atunci va trebui să schimbați amplasamentul. Iar asta presupune cheltuieli în plus - e vorba de demontarea și apoi montarea echipamentului, transportare, pregătirea din nou a spațiilor. Aici e plauzibil proverbul "de șapte ori măsoară și o dată taie".

Criterii pentru alegerea amplasamentului ::
- Disponibilitatea forțelor de muncă calificate;
-Apropierea de sursele de materie primă;
-Apropierea de piețe pentru realizarea bunurilor finite;
-Costul transportului;
-Prevederile legale privitor la protecția mediului înconjurător.

De asemenea se va lua în calcul și specificul muncii care o veți desfășura.